Google Adwords

Zapewne do promocji swojego przedsiębiorstwa używasz reklam Google. Obecnie jest to najpopularniejsze narzędzie reklamy własnej firmy w internecie i nawet mocno rozpychający się na tym rynku Facebook nie jest w stanie aktualnie zagrozić tej pozycji.

O korzyściach płynących z Google Adwords i o tym jak je stosować pisano już wiele, więc nie będziemy się na tym aspekcie skupiać. Warto jednak wspomnieć parę słów o tym jak optymalnie wykorzystywać dostępne nam funkcjonalności, by kampania Adwords przyniosła jak najlepsze rezultaty. Taktyk i metod na skuteczną reklamę w Googlach jest tysiące, jednak prawda jest taka, że wiele ustawień najzwyczajniej przejada nasze pieniądze nie dając większych rezultatów.

Sukces w IT

Poniżej prezentujemy część z taktyk jakie stosujemy w zarządzaniu Google Adwords dla naszych klientów. Dzięki ich zastosowaniu cześć firm odnotowała poniższe rezultaty:

– Zmniejszenie wydatków na reklamy aż o 49%!

– Czterokrotnie więcej zapytań o oferty

online-marketing-1246457_960_720

Oczywiście, nie gwarantuję, że w Twoim przypadku tak to zadziała, jednak zawsze warto przetestować wymienione opcje. Należy również pamiętać, iż Google Adwords pozwala na zastosowanie całego mnóstwa kombinacji i czasami lepiej jest skonsultować się ze specjalistą, który przeprowadzi wstępną analizę Twojej strony, a następnie na jej podstawie zaproponuje i wdroży konkretne rozwiązania.

Dopasowania ścisłe i przybliżone

Pierwszą kwestią na jaką należy zwrócić uwagę to rodzaj dopasowania poszczególnych fraz. Domyślnie ustawiana jest opcja „Dopasowanie przybliżone”. Oznacza to, iż na naszą stronę trafiać będą osoby, które wpisały w wyszukiwarce frazy zbliżone do tej pożądanej. Przykładowo, pozycjonując się na słowa „Mechanik samochodowy” mamy duże prawdopodobieństwo, że naszymi gośćmi będą osoby, które szukają lakiernika samochodowego. A oczywiście, za takie wejścia również musimy zapłacić. Jeżeli chcemy tego uniknąć, najlepszym sposobem jest wybranie opcji „Dopasowanie ścisłe” w ustawieniach poszczególnych fraz.

audytseo

Oczywiście, pozostawienie furtki do wejść przybliżonych ma również swoje plusy. Przykładowo, gdy mamy więcej kapitału na reklamy i chcemy zaprezentować nasze usługi lub produkt szerszemu gronu odbiorców to taka opcja będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem. W końcu, nie wykluczone iż osoba szukająca usług remontowych, nie będzie również potrzebować pomocy glazurnika.

Harmonogram reklam

Kolejną kwestią jest harmonogram wyświetlania reklam. Domyślnie, nasze reklamy są wyświetlane 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Oczywiście, aż do momentu gdy zostanie wyczerpany cały kapitał zainwestowany na naszym koncie Adwords. Warto zastanowić się czy aby na pewno takie rozwiązanie jest nam potrzebne? Podobnie jak z typem dopasowań, jeżeli zależy nam na dotarciu do jak najszerszej publiczności, możemy pozostawić tą opcję bez zmian. W takiej sytuacji musimy się jednak liczyć, że potencjalny klient wpisując przykładowo w wyszukiwarce „usługi programistyczne” wejdzie na naszą stronę podczas sobotniego śniadania. My zapłacimy za reklamę, a on się nigdy więcej nie pojawi. Oczywiście to ma również plusy, bo dzięki takiemu zdarzeniu pojawiliśmy się już w świadomości klienta i jesteśmy dla niego kimś rozpoznawalnym, więc dzięki odpowiedniemu poprowadzeniu kampanii na Google lub Facebooku jesteśmy w stanie ponownie przyciągnąć tą osobę do nas i zachęcić do kontaktu. To już jest jednak materiał na inny temat.

Sukces w IT

W przypadku gdy świadczymy usługi w weekendy to jak najbardziej warto pozostać przy tych ustawieniach. Jeżeli jest jednak inaczej to lepiej skupić się na wyświetlaniu reklam tylko w dni pracujące lub w określonych godzinach. Przykładowo, zaznaczając najbardziej typowe godziny biznesowe. Zmian tych możemy dokonać w poniższym oknie:

harmonogram_adwords

Content targeting

Kolejna kwestia, która często niepotrzebnie zjada nasze konto w Google Adwords to tzw. „Content targeting”. W skrócie jest to wyświetlanie banerów u osób, które są zainteresowane konkretną tematyką. Przykładowo. kiedyś szukali usług informatycznych i teraz im się wyświetla taki baner na różnych stronach i aplikacjach mobilnych. Nawet jeżeli w tym momencie tego nie szukają.

Podobnie jak wyżej, opcja ta umożliwia nam dotarcie do większego grona odbiorców. Jeżeli mamy stabilną sytuację finansową i skupiamy się na promowaniu własnej marki to nic nie stoi na przeszkodzie, by z tej funkcji korzystać. W przypadku młodych firm lub ograniczonego budżetu na marketingu, zalecam wyłączenie Content Targetingu i płaceniu jedynie za wejścia z wyszukiwarki. Pozwala to zaoszczędzić średnio aż 27% budżetu.

Zmian tych możemy dokonać w głównych ustawieniach naszej kampanii. W tym celu wchodzimy w „Ustawienia”, a następnie pod nazwą kampanii w sekcji „Typ” wybieramy „Tylko sieć wyszukiwania – Wszystkie funkcje”.

sieć_wyszukiwania

Tak jak wspomniałem wcześniej to tylko część z dostępnych możliwości. Jeżeli spodobały Ci się możliwości jakie niesie ze sobą Google Adwords, bardzo serdecznie zapraszam Cię do kontaktu:


Przeprowadzimy bezpłatną analizę Twojej strony i zaproponujemy wdrożenie konkretnych rozwiązań.