Co zmieniło się na rynku dostawców usług poczty email (ESP-Email Service Provider)?

serwer pocztowy do firmy

Każda firma staje w pewnym momencie przed wyborem dostawcy tzw. usług ESP (z ang. Email Service Provider). Usługa ta polega na dostarczeniu klientowi serwera pocztowego za pomocą którego można prowadzić komunikację za pomocą poczty elektronicznej.

Jak wiadomo, żadna firma nie może sobie pozwolić, by jej pracownicy korzystali z poczty gmail lub wp.pl i prędzej czy później, konieczne będzie uruchomienie serwera pocztowego. W końcu, firmowa poczta elektroniczna nie jest już w tych czasach luksusem.

Na czym w takim razie się skupić, by wybrać odpowiedniego dostawcę tego typu rozwiązań? W dzisiejszym tekście, postaramy się Ci pomóc.

images

 

Zachęcam również do odwiedzenia poniższego artykułu. Staram się tam doradzić przy wyborze konkretnego usługodawcy.

Jak wybrać zewnętrzny serwer pocztowy (hosting)

 

Serwer pocztowy – jak wybrać?

Szybkość – jeśli wysyłasz miliony wiadomości dziennie, zbudowanie infrastruktury takiej jak serwery Gmail nie będzie miało sensu. Wysyłają oni miliardy emaili w mrugnięciu oka. Warto rozważyć wtedy hosting zewnętrzny o odpowiedniej wydajności i szybkości.

Kompetencje – jeśli nie posiadasz łebskiej kadry lub jeśli musisz prowadzić ich za rękę przez proces tworzenia i wykonywania twojej emailowej strategii marketingowej na pewno nie chcesz tworzyć własnych rozwiązań. Możesz za to skorzystać z usług firm które dostarczają interesujące Cię usługi.

Zarządzanie komunikatami o odrzuceniu – doręczenie emaila nie sprowadza się tylko do samego wysłania korespondencji. Jest mnóstwo powodów przez które wiadomości wracają do nadawcy, a Ty musisz zbudować i obsługiwać proces decydowania czy wiadomość zostanie wysłania ponownie czy należy skreślić adres z listy odbiorców. Jeżeli korzystasz z mailingu, kluczowe jest dobranie odpowiedniego narzędzia.

Spam i zgodność z obowiązującym prawem – są różne porządki prawne które regulują używanie emaili w celach reklamowych. Należy dostosować swoje działania do obowiązujących w danym kraju przepisach. Upewnienie się, że nie popełniasz czynu zabronionego prawem może oszczędzić wielu problemów.

Plan – potrzebujesz emailowych szablonów które dostosowują wielkość wyświetlanej informacji do wielkości obrazu. Zadaj sobie pytanie czy potrzebujesz zaawansowanych materiałów dostosowanych to potrzeb klienta. Musisz się upewnić, że twój ESP posiada narzędzia i możliwości których potrzebujesz.

Zarządzanie subskrypcjami – ustawienia zawartości, formy subskrypcji i centrum rezygnacji z subskrypcji są kluczem do pozyskiwania nowych subskrybentów.

API– chcesz zarządzać subskrybentami, listami, zawartością i kampaniami także poza ESP? Jeśli tak to odporny interfejs programistyczny aplikacji jest kluczowy.

Integracja z produktami innych firm– jeśli chcesz możesz skorzystać z już istniejących systemów zarządzania zawartością. Przykładowo, różnego typu platformy zarządzania relacji z klientami, platformy E-Commerce lub inne.

Raport – przejrzyj oceny, śledzenie przewijania listy przez użytkownika i innych solidnych raportów które dokładnie oddają statystyki emaili. Wiedza ta może pomóc zwiększyć wartość twojego programu marketingowego. Postaraj się przeanalizować i porównać zalety wszystkich ESP.

Masz wybór!

Oczywiście prawidłowa ocena jest tu kluczem do sukcesu. Nie widać zbyt dużych różnic w możliwościach największych dostawców usług emailowych na rynku w porównaniu z mniejszymi dostawcami. Jeśli wysyłasz miliony emaili, może powinieneś skorzystać z usług takich dostawców jak Microsoft, Google lub zbudować własny system?

Jeżeli zastanawiasz się, które rozwiązanie byłoby najlepsze dla Twojej firmy, zachęcam do kontaktu z ekipą WBT. Pomożemy wybrać odpowiednie narzędzie!

Zachęcam do odwiedzenia moich profili w mediach społecznościowych, byś mógł być na bieżąco:


instagram_askomputer
instagram_askomputer pinterest_1475538227_280 social_facebook_box_blue pobrany plik Arkadiusz_Siczek_linkedin Arkadiusz Siczek Usługi informatyczne WBT