Dziś będzie ponownie o monitoringu, jednak o trochę innym. Jedną ze świadczonych przez WBT-IT usług jest instalacja monitoringu wizyjnego. Z tego względu, że w ostatnim czasie mamy coraz częściej potwarzające się zapytania od klientów o tego typu usługi to postanowiłem opisać rozwiązania dosyć często powtarzających się problemów z obsługą kamer. Niniejszy artykuł jest pierwszą poradą, nastomiast drugi pojawi się już niedługo na Fanpage’u WBT-IT Obsluga Informatyczna. Być może komuś się te porady przydadzą.
Do rzeczy.
Jednym z częstych problemów przy podglądaniu monitoringu wizyjnego jest problem z opóźnieniem obrazu oraz „rwącym” dźwiękiem. Problem jest związany z przepustowością oraz szybkością łącza internetowego lub sieci lokalnej. Rozwiązanie jest proste. Wystarczy zmienić jakość odtwarzanego obrazu oraz dźwięku. Logujemy się do naszego systemu monitoringu z dowolnego komputera za pomocą oprogramowania Smart PSS.
W panelu głównym z zakładki „Ustawienia” klikamy na „Parametry”.
Zaznaczamy konkretną kamerę oraz klikamy „Kodowanie”.
W oknie, które się pojawi zmniejszamy ustawienia obrazu oraz dźwięku. Musicie się pobawić poniższymi ustawieniami i dostosować najlepsze. Przykładowo u jednego klienta najlepiej spisały się takie parametry:
TO wszystko na dzisiaj. Zachęcam do odwiedzenia i polubienia naszej strony na Facebooku, by Wam nie uciekło nic interesującego.
Zachęcam do odwiedzenia moich profili w mediach społecznościowych, byś mógł być na bieżąco: