Dzisiaj skonfigurujemy nowy folder publiczny, w którym będą się odkładały wszystkie maile wysyłane na odpowiedni adres.
Przypuśćmy, ze mamy skonfigurowaną domenę askomputer.pl, w której został skonfigurowany system Windows Exchange 2010.
Zapisy na kurs "Monitorowanie Windows i Active Directory z Użyciem Wazuh i Zabbix"!
Nie przegap okazji, by wzmocnić swoje umiejętności w ochronie systemów!
Zapisy przyjmujemy do 24 stycznia do 23:59! Nie czekaj!
Zapisy na: https://asdevops.pl/monitorowanie-windows/
Chcemy stworzyć adres archiwum@askomputer.pl. Chcemy też, aby po wysłaniu na ten adres, mail trafiał do folderu publicznego. Bardzo łatwo można to zrobić.
1)Wchodzimy w Exchange Management Console do zakładki Toolbox, a następnie klikamy „Public Folder Management Console”.
2)W naszych folderach publicznych tworzymy nowy folder.
3) Wpisujemy mu nazwę ” archiwum” i klikamy „New”.
4) Po utworzeniu folderu, klikamy na niego prawym klawiszem myszy i wybieramy opcję „Mail Enable”.
5) I to właściwie wszystko. Teraz możemy wejść we właściwości folderu. Na zakładce „E-Mail Addresses” zobaczymy, ze został utworzony mail o nazwie archiwum@askomputer.pl
Teraz wysyłając maila na ten adres, wiadomość będzie się odkładała w folderze publicznym.