Dzisiaj skonfigurujemy nowy folder publiczny, w którym będą się odkładały wszystkie maile wysyłane na odpowiedni adres.
Przypuśćmy, ze mamy skonfigurowaną domenę askomputer.pl, w której został skonfigurowany system Windows Exchange 2010.
Darmowe warsztaty z bezpieczeństwa Linux!
Zanim jednak rozwinę temat dalej, to jedna informacja na początek. Już w najbliższy czwartek poprowadzę darmowe warsztaty, na których opowiem o 35 krokach do zabezpieczenia Linuxa. Oprócz tego poznasz dobre praktyki bezpieczeństwa i omówię protokoły sieciowe, dostęp do danych czy zabezpieczenie kernela.
Zapisz się i zarezerwuj miejsce!
__________________________________________
Chcemy stworzyć adres archiwum@askomputer.pl. Chcemy też, aby po wysłaniu na ten adres, mail trafiał do folderu publicznego. Bardzo łatwo można to zrobić.
1)Wchodzimy w Exchange Management Console do zakładki Toolbox, a następnie klikamy „Public Folder Management Console”.
2)W naszych folderach publicznych tworzymy nowy folder.
3) Wpisujemy mu nazwę ” archiwum” i klikamy „New”.
4) Po utworzeniu folderu, klikamy na niego prawym klawiszem myszy i wybieramy opcję „Mail Enable”.
5) I to właściwie wszystko. Teraz możemy wejść we właściwości folderu. Na zakładce „E-Mail Addresses” zobaczymy, ze został utworzony mail o nazwie archiwum@askomputer.pl
Teraz wysyłając maila na ten adres, wiadomość będzie się odkładała w folderze publicznym.
Nie zapomnij o warsztatach!
A na koniec przypominajka o darmowych warsztatach z bezpieczeństwa serwerów Linux.
Zapisy TUTAJ