Google Adwords
Zapewne do promocji swojego przedsiębiorstwa używasz reklam Google. Obecnie jest to najpopularniejsze narzędzie reklamy własnej firmy w internecie i nawet mocno rozpychający się na tym rynku Facebook nie jest w stanie aktualnie zagrozić tej pozycji.
O korzyściach płynących z Google Adwords i o tym jak je stosować pisano już wiele, więc nie będziemy się na tym aspekcie skupiać. Warto jednak wspomnieć parę słów o tym jak optymalnie wykorzystywać dostępne nam funkcjonalności, by kampania Adwords przyniosła jak najlepsze rezultaty. Taktyk i metod na skuteczną reklamę w Googlach jest tysiące, jednak prawda jest taka, że wiele ustawień najzwyczajniej przejada nasze pieniądze nie dając większych rezultatów.
Poniżej prezentujemy część z taktyk jakie stosujemy w zarządzaniu Google Adwords dla naszych klientów. Dzięki ich zastosowaniu cześć firm odnotowała poniższe rezultaty:
– Zmniejszenie wydatków na reklamy aż o 49%!
– Czterokrotnie więcej zapytań o oferty
Oczywiście, nie gwarantuję, że w Twoim przypadku tak to zadziała, jednak zawsze warto przetestować wymienione opcje. Należy również pamiętać, iż Google Adwords pozwala na zastosowanie całego mnóstwa kombinacji i czasami lepiej jest skonsultować się ze specjalistą, który przeprowadzi wstępną analizę Twojej strony, a następnie na jej podstawie zaproponuje i wdroży konkretne rozwiązania.
Dopasowania ścisłe i przybliżone
Pierwszą kwestią na jaką należy zwrócić uwagę to rodzaj dopasowania poszczególnych fraz. Domyślnie ustawiana jest opcja „Dopasowanie przybliżone”. Oznacza to, iż na naszą stronę trafiać będą osoby, które wpisały w wyszukiwarce frazy zbliżone do tej pożądanej. Przykładowo, pozycjonując się na słowa „Mechanik samochodowy” mamy duże prawdopodobieństwo, że naszymi gośćmi będą osoby, które szukają lakiernika samochodowego. A oczywiście, za takie wejścia również musimy zapłacić. Jeżeli chcemy tego uniknąć, najlepszym sposobem jest wybranie opcji „Dopasowanie ścisłe” w ustawieniach poszczególnych fraz.
Oczywiście, pozostawienie furtki do wejść przybliżonych ma również swoje plusy. Przykładowo, gdy mamy więcej kapitału na reklamy i chcemy zaprezentować nasze usługi lub produkt szerszemu gronu odbiorców to taka opcja będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem. W końcu, nie wykluczone iż osoba szukająca usług remontowych, nie będzie również potrzebować pomocy glazurnika.
Harmonogram reklam
Kolejną kwestią jest harmonogram wyświetlania reklam. Domyślnie, nasze reklamy są wyświetlane 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Oczywiście, aż do momentu gdy zostanie wyczerpany cały kapitał zainwestowany na naszym koncie Adwords. Warto zastanowić się czy aby na pewno takie rozwiązanie jest nam potrzebne? Podobnie jak z typem dopasowań, jeżeli zależy nam na dotarciu do jak najszerszej publiczności, możemy pozostawić tą opcję bez zmian. W takiej sytuacji musimy się jednak liczyć, że potencjalny klient wpisując przykładowo w wyszukiwarce „usługi programistyczne” wejdzie na naszą stronę podczas sobotniego śniadania. My zapłacimy za reklamę, a on się nigdy więcej nie pojawi. Oczywiście to ma również plusy, bo dzięki takiemu zdarzeniu pojawiliśmy się już w świadomości klienta i jesteśmy dla niego kimś rozpoznawalnym, więc dzięki odpowiedniemu poprowadzeniu kampanii na Google lub Facebooku jesteśmy w stanie ponownie przyciągnąć tą osobę do nas i zachęcić do kontaktu. To już jest jednak materiał na inny temat.
W przypadku gdy świadczymy usługi w weekendy to jak najbardziej warto pozostać przy tych ustawieniach. Jeżeli jest jednak inaczej to lepiej skupić się na wyświetlaniu reklam tylko w dni pracujące lub w określonych godzinach. Przykładowo, zaznaczając najbardziej typowe godziny biznesowe. Zmian tych możemy dokonać w poniższym oknie:
Content targeting
Kolejna kwestia, która często niepotrzebnie zjada nasze konto w Google Adwords to tzw. „Content targeting”. W skrócie jest to wyświetlanie banerów u osób, które są zainteresowane konkretną tematyką. Przykładowo. kiedyś szukali usług informatycznych i teraz im się wyświetla taki baner na różnych stronach i aplikacjach mobilnych. Nawet jeżeli w tym momencie tego nie szukają.
Podobnie jak wyżej, opcja ta umożliwia nam dotarcie do większego grona odbiorców. Jeżeli mamy stabilną sytuację finansową i skupiamy się na promowaniu własnej marki to nic nie stoi na przeszkodzie, by z tej funkcji korzystać. W przypadku młodych firm lub ograniczonego budżetu na marketingu, zalecam wyłączenie Content Targetingu i płaceniu jedynie za wejścia z wyszukiwarki. Pozwala to zaoszczędzić średnio aż 27% budżetu.
Zmian tych możemy dokonać w głównych ustawieniach naszej kampanii. W tym celu wchodzimy w „Ustawienia”, a następnie pod nazwą kampanii w sekcji „Typ” wybieramy „Tylko sieć wyszukiwania – Wszystkie funkcje”.
A jak weryfikować skuteczność Google Adwords?
Idealne do tego są cele. Definiujesz je sam, a dzięki temu będziesz mógł weryfikować wykonanie konkretnych scenariuszy na Twojej stronie. Przykładowo, chcesz wiedzieć ile osób zajrzało do zakładki „Kontakt”? Wystarczy, że zdefiniujesz konkretny Cel. Już tłumaczę jak to zrobić.
- Klikamy „Administracja” w Google Analytics.
-
Wybieramy „Cele”.
Warto się zapoznać z poszczególnymi opcjami. Ja w tym przypadku wybiorę „Niestandardowy” i klikam Dalej.
Tworzymy nazwę tego „Celu” i wybieramy interesującą nas opcję.
Podajemy adres witryny przedstawiającej nasze miejsce docelowe. W moim przypadku będzie to https://adresstrony.pl/#contact
Klikamy „Zapisz”:
W kategorii „Cele” możemy przeglądać dane dotyczące tego ilu użytkowników wykonało nasze założenie.
Tyle na dziś
Tak jak wspomniałem wcześniej to tylko część z dostępnych możliwości. Jeżeli spodobały Ci się możliwości jakie niesie ze sobą Google Adwords, bardzo serdecznie zapraszam Cię do kontaktu:
Przeprowadzimy bezpłatną analizę Twojej strony i zaproponujemy wdrożenie konkretnych rozwiązań.
Dołącz do szkolenia "Docker w 90 minut!"
Podczas szkolenia dowiesz się wszystkiego, co potrzebne, by wystartować z konteneryzacją. Poznasz podstawową obsługę Dockera. Nauczysz się 17 komend, które musi znać każda osoba działająca z kontenerami, Dockerem i Kubernetesem.
Widzimy się 12 września o 13:00!
Chcesz wziąć udział w szkoleniu? Zapisy na stronie: https://asdevops.pl/s42/