Google Adwords

Zapewne do promocji swojego przedsiębiorstwa używasz reklam Google. Obecnie jest to najpopularniejsze narzędzie reklamy własnej firmy w internecie i nawet mocno rozpychający się na tym rynku Facebook nie jest w stanie aktualnie zagrozić tej pozycji.

O korzyściach płynących z Google Adwords i o tym jak je stosować pisano już wiele, więc nie będziemy się na tym aspekcie skupiać. Warto jednak wspomnieć parę słów o tym jak optymalnie wykorzystywać dostępne nam funkcjonalności, by kampania Adwords przyniosła jak najlepsze rezultaty. Taktyk i metod na skuteczną reklamę w Googlach jest tysiące, jednak prawda jest taka, że wiele ustawień najzwyczajniej przejada nasze pieniądze nie dając większych rezultatów.

 

 

 

 

 

Poniżej prezentujemy część z taktyk jakie stosujemy w zarządzaniu Google Adwords dla naszych klientów. Dzięki ich zastosowaniu cześć firm odnotowała poniższe rezultaty:

– Zmniejszenie wydatków na reklamy aż o 49%!

– Czterokrotnie więcej zapytań o oferty

online-marketing-1246457_960_720

Oczywiście, nie gwarantuję, że w Twoim przypadku tak to zadziała, jednak zawsze warto przetestować wymienione opcje. Należy również pamiętać, iż Google Adwords pozwala na zastosowanie całego mnóstwa kombinacji i czasami lepiej jest skonsultować się ze specjalistą, który przeprowadzi wstępną analizę Twojej strony, a następnie na jej podstawie zaproponuje i wdroży konkretne rozwiązania.

Dopasowania ścisłe i przybliżone

Pierwszą kwestią na jaką należy zwrócić uwagę to rodzaj dopasowania poszczególnych fraz. Domyślnie ustawiana jest opcja „Dopasowanie przybliżone”. Oznacza to, iż na naszą stronę trafiać będą osoby, które wpisały w wyszukiwarce frazy zbliżone do tej pożądanej. Przykładowo, pozycjonując się na słowa „Mechanik samochodowy” mamy duże prawdopodobieństwo, że naszymi gośćmi będą osoby, które szukają lakiernika samochodowego. A oczywiście, za takie wejścia również musimy zapłacić. Jeżeli chcemy tego uniknąć, najlepszym sposobem jest wybranie opcji „Dopasowanie ścisłe” w ustawieniach poszczególnych fraz.

audytseo

Oczywiście, pozostawienie furtki do wejść przybliżonych ma również swoje plusy. Przykładowo, gdy mamy więcej kapitału na reklamy i chcemy zaprezentować nasze usługi lub produkt szerszemu gronu odbiorców to taka opcja będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem. W końcu, nie wykluczone iż osoba szukająca usług remontowych, nie będzie również potrzebować pomocy glazurnika.

Harmonogram reklam

Kolejną kwestią jest harmonogram wyświetlania reklam. Domyślnie, nasze reklamy są wyświetlane 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Oczywiście, aż do momentu gdy zostanie wyczerpany cały kapitał zainwestowany na naszym koncie Adwords. Warto zastanowić się czy aby na pewno takie rozwiązanie jest nam potrzebne? Podobnie jak z typem dopasowań, jeżeli zależy nam na dotarciu do jak najszerszej publiczności, możemy pozostawić tą opcję bez zmian. W takiej sytuacji musimy się jednak liczyć, że potencjalny klient wpisując przykładowo w wyszukiwarce „usługi programistyczne” wejdzie na naszą stronę podczas sobotniego śniadania. My zapłacimy za reklamę, a on się nigdy więcej nie pojawi. Oczywiście to ma również plusy, bo dzięki takiemu zdarzeniu pojawiliśmy się już w świadomości klienta i jesteśmy dla niego kimś rozpoznawalnym, więc dzięki odpowiedniemu poprowadzeniu kampanii na Google lub Facebooku jesteśmy w stanie ponownie przyciągnąć tą osobę do nas i zachęcić do kontaktu. To już jest jednak materiał na inny temat.

 

 

 

 

 

W przypadku gdy świadczymy usługi w weekendy to jak najbardziej warto pozostać przy tych ustawieniach. Jeżeli jest jednak inaczej to lepiej skupić się na wyświetlaniu reklam tylko w dni pracujące lub w określonych godzinach. Przykładowo, zaznaczając najbardziej typowe godziny biznesowe. Zmian tych możemy dokonać w poniższym oknie:

harmonogram_adwords

Content targeting

Kolejna kwestia, która często niepotrzebnie zjada nasze konto w Google Adwords to tzw. „Content targeting”. W skrócie jest to wyświetlanie banerów u osób, które są zainteresowane konkretną tematyką. Przykładowo. kiedyś szukali usług informatycznych i teraz im się wyświetla taki baner na różnych stronach i aplikacjach mobilnych. Nawet jeżeli w tym momencie tego nie szukają.

Podobnie jak wyżej, opcja ta umożliwia nam dotarcie do większego grona odbiorców. Jeżeli mamy stabilną sytuację finansową i skupiamy się na promowaniu własnej marki to nic nie stoi na przeszkodzie, by z tej funkcji korzystać. W przypadku młodych firm lub ograniczonego budżetu na marketingu, zalecam wyłączenie Content Targetingu i płaceniu jedynie za wejścia z wyszukiwarki. Pozwala to zaoszczędzić średnio aż 27% budżetu.

Zmian tych możemy dokonać w głównych ustawieniach naszej kampanii. W tym celu wchodzimy w „Ustawienia”, a następnie pod nazwą kampanii w sekcji „Typ” wybieramy „Tylko sieć wyszukiwania – Wszystkie funkcje”.

jak zwiększyć skuteczność Google AdWords

 

A jak weryfikować skuteczność Google Adwords?

Idealne do tego są cele. Definiujesz je sam, a dzięki temu będziesz mógł weryfikować wykonanie konkretnych scenariuszy na Twojej stronie. Przykładowo, chcesz wiedzieć ile osób zajrzało do zakładki “Kontakt”? Wystarczy, że zdefiniujesz konkretny Cel. Już tłumaczę jak to zrobić. 

  1. Klikamy „Administracja” w Google Analytics.
  2. Wybieramy „Cele”.

 

Warto się zapoznać z poszczególnymi opcjami. Ja w tym przypadku wybiorę „Niestandardowy” i klikam Dalej.

Tworzymy nazwę tego „Celu” i wybieramy interesującą nas opcję.

Podajemy adres witryny przedstawiającej nasze miejsce docelowe. W moim przypadku będzie to https://administrowaniemieszkaniami.pl/#contact

Klikamy „Zapisz”:

W kategorii „Cele” możemy przeglądać dane dotyczące tego ilu użytkowników wykonało nasze założenie.

Tyle na dziś

Tak jak wspomniałem wcześniej to tylko część z dostępnych możliwości. Jeżeli spodobały Ci się możliwości jakie niesie ze sobą Google Adwords, bardzo serdecznie zapraszam Cię do kontaktu:


Przeprowadzimy bezpłatną analizę Twojej strony i zaproponujemy wdrożenie konkretnych rozwiązań.