Profil na Linkedin – Poradnik

Dzisiaj w lekko zmienionej formie. Przygotowałem dla Ciebie,  poradnik “Profil na Linkedin”. A w nim sporo praktycznych rad jak dopracować i doszlifować swój profil.

Zachęcam również do obejrzenia mojego video poświęconego tematowi networkingu:

Linkedin to obecnie nieocenione źródło pozyskiwania nowych kontaktów, nawiązywania relacja biznesowych oraz poszukiwania miejsca pracy. Gorąco polecam pochylić się na tym tematem. Wszystko wskazuje na to, że to jeden z tych portali, który będzie tylko zyskiwać na popularności. Możesz jednak w dalszym ciągu zastanawiać się czy…

Warto założyć profil na Linkedin?

Profil na Linkedin mam już od dekady. Moje nastawienie do portalu zmieniało się na przestrzeni lat. Jakiś czas temu Linkedin stał się dla mnie śmietnikiem całej masy reklam, spamu, ogłoszeń i treści niskiej wartości. Nawet gorszym od Facebooka.

Nowa forma Linkedin tak mi się nie spodobała, że niemal zrezygnowałem z wchodzenia na ten portal. Tymczasem, w pewnym momencie usłyszałem, iż Linkedin da się ucywilizować. Grunt to zrobić porządek na swojej tablicy.

Jak to zrobić? Przede wszystkim musisz uporządkować swój feed i wybrać to co chcesz widzieć i obserwować. Tylko czemu Linkedin dodał nam roboty i popsuł to co kiedyś było fajne? Muszą nad tym pomyśleć, bo zapewne jest wiele osób, które tak samo jak ja, zraziły się do tego portalu. Jeżeli jednak chcesz zrobić porządek z tym co jest Ci wyświetlane na tablicy to przede wszystkim zalecę wyłączenie obserwowania osób, które wrzucają materiały, które są dla Ciebie nieatrakcyjne.

Poszukaj również autorytetów w dziedzinie, która Cię interesuje i kliknij przycisk Obserwuj tych właśnie person. Jako, że ten blog poświęcony jest światowi IT to dla przykładu podam profil Billa Gatesa. Gdy zaczniesz go obserwować to raczej nie będziesz otrzymywał artykułów na temat nowoczesnych metod nawadniania pomidorów. Ponadto, polecam poszukanie interesujących hashtagów. Je również możesz obserwować.

Gdy już uporządkujesz to co widzisz, warto się postarać, by również osoby, które obserwują twój profil na Linkedin miały z tego przyjemność. I naturalnie, nie przestawały Cię śledzić. Przejdźmy teraz do tego co sam publikujesz i co zrobić, by Twoje posty oraz profil na Linkedin cieszyły się większą popularnością.

O czym warto pamiętać podczas publikacji wpisu na Linkedin?

Przede wszystkim, Linkedin przez pierwszą godzinę testuje reakcje na wpis. W tym właśnie czasue kieruje Twój post do zaledwie 0,5% kontaktów pierwszego stopnia. Jeżeli okaże się, ze Twoi znajomi reagują na post to Linkedin będzie wyświetlał wpis kolejnym użytkownikom. Jak sam widzisz, nie jest to dużo. Jest za to możliwość, by algorytm Linkedin z większą przychylnością patrzył na Twoje publikacje i wyświetlał je do większego grona odbiorców.

Jak tego dokonać? Przede wszystkim publikując regularnie. A jeszcze najlepiej o stałych porach. Jeżeli zapytasz kiedy najlepiej publikować posty to niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Szczególnie, że każdy z nas publikuje inne treści oraz ma odmienne kontakty. Do tego z wielu branż. Musisz to sam sprawdzić. Wiem, ze niektórzy spisują statystyki swoich publikacji. Możesz najzwyczajniej zrobić Excel, w którym spiszesz następujące dane:

profil na Linkedin

Statystyki

To oczywiście, mocne uproszczenie. Wiem jednak, że niektórzy spisują takie statystyki, a następnie publikują w porach w których wcześniej mieli najwięcej łapek w górę oraz komentarzy. Na bazie tego dalej tworzą terminarz swoich publikacji. Przykładowo, ustalając w kalendarzu, że będą publikować cyklicznie w poniedziałek i czwartek.

Oczywiście, wszystkie zadania da się zautomatyzować. Zarówno statystykę jak i publikowanie postów o wyznaczonych porach możesz przenieść do specjalnych aplikacji. Nie będę się jednak rozwodzić na ten temat, ponieważ miałem zbyt mały kontakt z tymi narzędziami. Wiem, ze istnieją,  jednak nie interesowało mnie do tej pory korzystanie z nich. Również nie prowadzę statystyk popularności wpisów. Fakt, publikuję na Linkedin. Jednak na chwilę obecną nie interesowało mnie, by przeprowadzić analizę. Publikowanie i dzielenie się wiedzą sprawia mi przyjemność i samo w sobie ma dla mnie spore znaczenie.

Mimo wszystko, uznałem, że jednak warto podpowiedzieć, że można coś takiego zrobić, by lepiej dopracować swoje publikacje. I by nikt nie myślał, że odkrywam koło na nowo to dodam, iż podobne narzędzie jest na Facebooku. Wystarczy wejść w statystki swojego Fanpage, by zobaczyć które posty cieszyły się największą popularnością:

profil na Linkedin

Jak widać, u mnie na Fanpage najpopularniejsze są kotki i temat motywacji 😉

Aha, jeżeli nie wiesz gdzie znajdziesz liczbę wyświetleń swoich postów i artykułów na Linkedin to wystarczy, ze przejdziesz do sekcji Posts & Activity:

profil na Linkedin

Zobacz również poradnik kariery w IT:

Książka o pracy w informatyce

Social selling:

O czym jeszcze warto pamiętać? Jest coś takiego jak Social Selling Index. Jest to miara tego jak Linkedin ocenia Twój profil oraz treści. Możesz to za darmo sprawdzić w tym miejscu:

https://www.linkedin.com/sales/ssi?src=li-other&veh=www.linkedin.com

Ponadto, możesz sprawdzić jak Twój profil jest oceniany do innych osób działających w Twojej branży.

U mnie to wygląda obecnie tak:

profil na Linkedin

Poradnik Idelny Profil na Linkedin

O wymienione aspekty naprawdę warto zadbać. Nie są one jednak podstawą. Kwestie podstawowe, o które naprawdę warto zadbać znajdziesz w moim krótkim poradniku. Zaledwie 10 punktów, których dopieszczenie spowoduje, że Twój profil wystrzeli w rankingach i zaczniesz częściej pojawiać się w wyszukiwarce.

Poradnik o Linkedin dostępny jest za darmo.

Wystarczy zapisać się poniżej na newsletter bloga:

Link do newslettera i poradnika.

 

 

 

 

 

Jak zawsze, zachęcam do polubienia Fanpage:
Facebook-create